Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

zondag 10 januari 2021

Amerika

Er is al genoeg gezegd en geschreven over de ‘aanslag op de Amerikaanse democratie’ op 7 januari door Dhr. T. en zijn aanhangers. Mij verbaasde het niet echt ook al schokte het mij wel.
Vier jaar geleden was ik al niet blij met hem en dat is voortdurend bevestigd. 

En we zijn er nog niet. Deze sluwe man kan nog voor veel ellende gaan zorgen omdat zijn ego is beschadigd en dat kan hij niet over zijn kant laten gaan.
Hij heeft al gezegd dat hij niet aanwezig zal zijn bij de inauguratie van Joe Biden.
Waarom niet? Is dat enkel rancune? Of steekt er meer achter? Waarom wil hij daar niet zijn?


Ik vertrouw het allemaal niet zo ondanks dat zijn accounts bij veel Social Media zijn geblokkeerd. Hij kan wel een ordelijke machtsoverdracht preken maar……
als een vos de passie preekt……boer pas op je kippen.

Ook typisch voor zo’n psyché is een vuurtje oprakelen en dan handenwrijvend van een afstandje kijken hoe het zich ontwikkeld. Vervolgens diezelfde handen in onschuld wassen. 
Over de opvallende magere beveiliging van het Capitool en het trage op gang komen van de extra garde….. Part of the Game.
En dat alles omdat er geen fraude in de stembusuitslagen kon worden vastgesteld. Bij de vorige verkiezingen heb ik hem niet gehoord omdat hij zijn kiesmannen voor elkaar heeft weten te rommelen terwijl Hilary Clinton er notabene pakweg drie miljoen méér had dan hij. Wonderlijk systeem.

Grote bewondering heb ik voor Mike Pence. Omdat ik zelf ruim tien jaar lang iemand heb verzorgd met dezelfde karaktertrekken* weet ik een beetje hoe moeilijk het is om met zo iemand om te gaan. Het is voortdurend op eieren lopen. Je hebt zoveel wijsheid nodig. Mogelijk hebben we het voor een groot deel aan Pence te danken dat die vier jaar  zonder al te grote rampen zijn verlopen.

Dat evangelisch Amerika (en rechts Nederland) zo achter hem aanliepen heb ik nooit begrepen. Alleen maar omdat hij zogenaamd ‘pro-Israël’ is, wat dat ook moge betekenen uit zijn onberekenbare mond, en de abortuspraktijken aanpakte?
Om zo’n groot land te besturen is wel iets meer nodig. Maar op deze manier strooide hij vakkundig zand in de goed gelovige ogen.

Make America great again………
Helaas, dhr. T. lijkt voor het tegenovergestelde van zijn eigen slogan te hebben gezorgd.


*
11-01
Nu ik het erover heb gehad herinnerde ik me vanmorgen dat er tegen mij ook wel eens is gezegd: Ýou're fired!'
Toen ben ik maar in het stof gedoken omwille van zijn vrouw. Die kon wel wat steun blijven gebruiken. En jawel, het werkte. Ik werd weer 'in genade' aangenomen. Hilarisch.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten