Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

maandag 4 juli 2016

Elie Wiesel


Op 2 juli j.l. is Elie Wiesel overleden. Achtentachtig jaar oud.

In Trouw een artikel waarin een paar citaten zijn opgenomen.
De overbekende vraag kwelde ook hem: ‘Waar was God in Auschwitz?’
Toch is hij niet van zijn geloof gevallen.
Een mooi citaat waar ik het zo hartgrondig mee eens ben: ‘Ik ben in verzet gekomen tegen Zijn gerechtigheid, ik heb geprotesteerd tegen Zijn zwijgen, soms zelfs tegen Zijn afwezigheid, maar mijn woede kwam op binnen, niet buiten mijn geloof.’

Ik denk dat het een zeer belangrijke kerngedachte is om vanuit het geloof verzet te plegen.
Mensen die vechten met God léven en in leven zit onomstotelijk groei.

Een paar bekende boeken van hem liggen op mijn ‘nog-te-lezen-stapel’, die ik kort geleden heb gekocht op een grote tweedehands boekenmarkt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten