Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

woensdag 23 maart 2016

Toen Jezus wist



Toen Jezus wist, nu is gekomen
het uur om door de nacht te gaan,
heeft hij een linnen doek genomen
en water in een schaal gedaan.

Hij gaf ons zwijgende een teken
en kwam ons voet voor voet nabij,
Hij deed het water van zich spreken
het stort zich uit en reinigt mij.

Zo is de Heer een knecht geworden
en tot de bodem toe gegaan
om ons met ootmoed te omgorden,
Hij doet ons zijn geringheid aan.

Heer van mijn hart, U bent gekomen
de nacht door naar uw grote dag,
ik heb in eenvoud aangenomen
dat ik U daarin volgen mag.


Jaap Zijlstra (1933 – 2015)



Eigenlijk had ik dit gedicht gisteren moeten plaatsen vanwege mijn overtuiging van een 'Goede Woensdag'.
Maar de gebeurtenissen in Belgiƫ, die de stilte in deze week rauw doorbraken hadden meer mijn aandacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten