Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

maandag 22 februari 2016

Umberto Eco


Afgelopen vrijdag overleed helaas Umberto Eco.

Van hem heb ik acht boeken staan die ik allemaal met veel plezier heb gelezen.
Aan drie van hen heb ik een blogberichtje gewaagd: ‘De begraafplaats van Praag’, ‘Het nulnummer’ en ‘bekentenissen van een jonge romanschrijver’.
De andere vijf las ik vóór 2011, het jaar dat ik begon met orde scheppen in mijn breinige chaos
door middel van (on)zin-nige woorden.

Een roman beginnen lezen is zoals een berg beklimmen: je moet de juiste manier van ademen vinden en een aangepaste snelheid, of je stopt meteen.

Van papier weten we dat het de tand des tijds doorstaat. Voor elektronische dragers is dat bewijs niet geleverd.
Probeer maar eens een computer te vinden die je oude floppy's of diskettes nog kan lezen.


Hij werd 84 jaar oud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten