Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

donderdag 30 april 2015

Pepsi


Soms lees ik dingen in de krant (AD 29-04-15) die op mijn lachspieren werken maar tegelijkertijd in mijn ogen zeer ernstig zijn.
Pepsi verwijdert de kunstmatige zoetstof aspartaam uit de cola; de Amerikanen vinden het niet lekker en de verkoop stagneert. Nu worden twee andere(?), gangbare, kunstmatige zoetstoffen toegevoegd.
Aspartaam zou ook kankerverwekkend zijn en dat is gebaseerd op één Italiaans onderzoek. Ratten kregen aspartaam en ontwikkelden tumoren. Later bleek dat de ratten al kanker hadden vóórdat ze aan het onderzoek werden blootgesteld.
Conclusie: het onderzoek deugt niet en alle andere onderzoeken tonen aan dat alle kunstmatige zoetstoffen veilig zijn bij normaal gebruik.

Ja, ja ......
Ik denk dan: wanneer mensen al kankercellen in hun lichaam hebben – en de meeste mensen hebben die - en vervolgens aspartaam eten/drinken..... dan zou het toch wel eens zomaar kunnen zijn dat die kankercellen zich sneller tot tumoren ontwikkelen?
Of ben ik nu gek?

Volgens mijnheer Japo Ouwerkerk van de frisdrankfabrikant mag het natuurlijke suiker uitsterven.
Natuurlijk....dan zijn we lekker aangewezen op chemicaliën. Dat zal gezonder zijn.
Ik hou het nog even bij het plantaardige Stevia. Een bittere nasmaak krijg ik wel van andere dingen.

Uit dezelfde krant: mannen bluffen vaker dan vrouwen. Vooral over kennis en vaardigheden, salaris en werkervaring.
Vertel mij wat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten