Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

woensdag 21 augustus 2013

"Indeed, the metaphor of a conflict between science and religion is a late modern myth, carefully cultivated by those who want to promote the suggestion that belief in God is irrational."

Uit ‘Science and Religion: harmony, no conflict’ op 20 augustus geschreven door Emanuel Rutten.
Te vinden via de link rechtsonder. (wijsgerige reflecties)

In eerste instantie dacht ik bij degenen die deze mythe in stand houden aan mensen als Herman Philipse, Daniel Dennet en Richard Dawkins enz. die gelovigen graag als dom wegzetten en religie de wereld uit willen hebben.
Maar, zo realiseerde ik me, helaas zitten mensen die de mythe in stand houden ook in de kerken. Gelovig en wel. Evolutie kan niet, als je daar in gelooft ben je geen christen. Ga maar geen geologie, biologie e.d. studeren want dat is een aanslag op je geloofsleven.
De ergste die ik ben tegengekomen is: ‘evolutie is ook maar(!) een geloof’
Je bent het toch niet zelf die je eigen geloof in stand houdt? Dat is bij alle andere religies zo maar toch niet bij het Christendom?

Raar,......... welk belang hebben christenen daar nu bij?
Daar moet ik langer over nadenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten