Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

dinsdag 11 juni 2013

Vuur gaat voor Zijn aangezicht

Ave Maria krijg ik niet over mijn lippen,
voor weesgegroetjes ben ik ongeschikt;
ook dweep ik niet met Mariekes
Marja’s en Mariannes.

Maar in elke stoere psalm
dank ik Jou, stem uit den hoge,
dat we hier op aarde
net aan de zee ontkomen,
voor zingen en spelen Mirjam kregen

en om Jezus heen
een klein meer van vrouwen
die Maria heten: moeder van Hem,
tante, zus, vriendin, bekeerlinge,
genezene…

Zij weten wat het is
Hem te ontvangen en weer af te staan,
en nooit meer te vergeten
het vuur dat in Hem woedt
en door zijn huid heen schroeit.

Manhaftig vrouw, zo gaan zij voor
in dienstbaarheid aan Hem en aan het Rijk,
en steken ons steeds weer aan
met een lofzang op U,
stem uit den hoge,
stem uit het vuur.


Pieter Oussoren



Gewoon mooi, aansprekend, inspirerend en moedgevend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten