Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

vrijdag 19 december 2014

Rare wetten, curieuze uitspraken


Heisa in de regering. In de Eerste Kamer zijn een paar dwarsliggers die afgelopen dinsdag, onverwacht tegen een wet van minister Schippers hebben gestemd. Het was ook een rare wet; ik zou ook tegen hebben gestemd. Het ging om een beperking van de keuze voor artsen.
De minister denkt hiermee veel geld te besparen. Zal best. Maar in mijn ogen krijgen de zorgverzekeraars, die al steenrijk zijn, veel te veel macht en Jan met de Pet is weer eens de dupe.
Maar daar wil ik het eigenlijk niet over hebben.

Wat mij stoorde was iets in een uitzending van nieuwsuur op donderdag avond. Daar was senator Thom de Graaf van D66 te gast om commentaar te geven.
Wat schoot mij in het verkeerde keelgat maar spreekt voor mij meteen boekdelen: op een gegeven moment verklaarde de Graaf dat niemand zit te wachten op een kabinetscrisis en nieuwe verkiezingen omdat:
1. Dat slecht zou zijn voor de PvdA die al heel slecht staat in de peilingen. enz.
2. Dat het slecht zou zijn voor de president Rutte om voor de tweede keer een kabinet voortijdig te zien sneuvelen
3. (o, ja ) Vooral ook slecht voor Nederland....
Zulke ‘versprekingen’ spréken.
Het zit kennelijk niet in zijn cerebrale systeem om Nederland in de eerste plaats te noemen.
Fijn, zulke volksvertegenwoordigers. Mag ik even vomeren?

Nu, vrijdagmorgen gaat de regering via slinkse, legale wegen toch proberen de wet er door te krijgen. Wordt vervolgd, maar niet hier en door mij.

Nieuwsuur op ongeveer 31 minuten.
Je moet je wel weer eerst door 20 sec. reclame heen worstelen voordat je kunt doorspoelen.
Ook zoiets irritants: zelfs kinderfilmpjes worden voorafgegaan door reclames over maandverband of gehoortoestellen.
Hoe verzinnen ze het. Grrrrrr.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten