Just because I'm quiet........... doesn't mean I don't have a lot to say

woensdag 18 juni 2014

EO jongerendag

14 juni was daar de veertigste editie van de EO jongerendag. Heel lang geleden ben ik er ook eens geweest. Helaas kan ik me daar weinig van herinneren. Ik weet niet eens meer wáár het toen werd gehouden. Wat ik nog wel weet is de grote mensenmassa en de herrie om mij heen. Bijbelstudie werd in die tijd gehouden door Henk Binnendijk. Ik dacht dat Joni Eareckson Tada er ook was. Maar ook dat weet ik niet meer zeker. Waarschijnlijk ben ik totaal overprikkeld thuis gekomen.
Volgens de kranten is er wel iets veranderd sinds die tijd. Er is minder Bijbelstudie en meer en hardere muziek. Nee, niets voor mij, maar ik behoor ook niet meer tot de doelgroep.
Het NOS journaal schijnt de EO jongeren dag, het ‘christelijke Pinkpop te hebben genoemd.
Komisch, we zouden het Pinkpop natuurlijk met dezelfde vaart een seculiere jongerendag kunnen noemen.
Zoek de verschillen.










Lang geleden ben ik gestopt met becommentariëren en beoordelen van deze dagen. Ik begrijp het wel. Ondanks dat in de Bijbel op verschillende plaatsen staat dat God gebiedt dat de Joodse feesten ‘vrolijk’ zullen zijn, (Deut 12: 7,12,18; 14: 26;16: 11,14,15 SV) wil dat binnen veel kerken, met de ‘hoge feesten’, niet echt lukken.
Laat de jeugd lekker.
We leven na Pinksteren, laten we daarom niet vergeten dat de Geest alle talen spreekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten